Olen yrittänyt löytää ICD-9 (ja myös ICD8) tautiluokituksen suomalaista versiota, mutta en ole löytänyt niitä mistään kirjastosta. Etsin kirjaa (tai kirjoja)…

Kysytty

Hei. Olen yrittänyt löytää ICD-9 (ja myös ICD8) tautiluokituksen suomalaista versiota, mutta en ole löytänyt niitä mistään kirjastosta. Etsin kirjaa (tai kirjoja) ensisikaisesti ostaakseni, mutta akuuttitilanteessa lainakin olisi hyvä vaihtoehto. Osaatteko vinkata mistä kirja voisi löytyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielisenä tautiluokitus ICD-9 on julkaistu teoksissa:
TAUTILUOKITUS 1987 1 : SYSTEMAATTINEN OSA. Hki : Valtion painatuskeskus, 1986. ISBN 951-860-271-9.
TAUTILUOKITUS 1987 2 : AAKKOSELLINEN HAKEMISTO. Hki : Valtion painatuskeskus, 1988. ISBN 951-860-306-5. ICD-9 (1975) suomalainen muunnos.

Suomenkielinen tautiluokitus ICD-8 näyttäisi olevan seuraavassa teoksessa: Classificatio morborum et causarum mortis = Tauti- ja kuolinsyyluokitus : Lääkintöhallituksen hyväksymä otettevaksi käyttöön 1. päivänä tammikuuta v. 1969. Hki : Lääkintöhallitus, 1969. (Ulkoasu: xxiv, 234 (1) s. : taul. Kieli: fin swe lat). ICD-8.

Julkaisut ovat vanhoja, joten niiden omaksi hankkiminen voi olla hankalaa. Julkaisujen kaukolainaus on kuitenkin mahdollista.

4 ääntä

Kommentit