Olen yrittänyt etsiskellä suomenkielisiä pop- ja rocklyriikoita, joissa olisi sekä uskontoihin että ympäristökysymyksiin liittyviä teemoja. Tunnen melko hyvin…

Kysytty

Olen yrittänyt etsiskellä suomenkielisiä pop- ja rocklyriikoita, joissa olisi sekä uskontoihin että ympäristökysymyksiin liittyviä teemoja. Tunnen melko hyvin suomenkielistä pop- ja rockskeneä itsekin, joten melko paljon olen jo löytänyt, mutta lisää kaipaisin yhä.

Toiseksi kaipaisin suomenkielisiä pop- ja rocklyriikoita, joissa käsitellään tavalla tai toisella uskonnollisia rituaaleja, etenkin ruokaan liittyviä.

Mieluiten tietysti otan vastaan ihan kappalevinkkejä, mutta myös vinkit artisteista, joilta voisi löytyä tämänkaltaista tematiikkaa, auttavat minua eteenpäin. Nyt olen jo tutkinut muun muassa Faarao Pirttikankaan, Jarkko Martikaisen, Jukka Nousiaisen, Lasten Hautausmaan, Mana Manan, Pekko Käpin, Riston, CMX:n, Juice Leskisen ja Joose Keskitalon tuotantoa. Toki näiltäkin artisteilta tai yhtyeiltä saa vinkata, jos jotain tulee mieleen, koska aina on mahdollista, että minulta on mennyt jotain ohi.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joukko kollegoiden ehdotuksia:

Muuan mies: Karhukaiset

Muuan mies: Tonnikala

Chisu: Tipping Point

Eppu Normaali: Puhtoiset vesistömme; Suomi-ilmiö

Juliet Jonesin Sydän: Menossa alas

Hassisen Kone: Jeesus tulee

Luonteri Surf: Silta

Kirka, Varrella virran

Badding, Hymyile Miss Universum

Hector, Kuunnellaan vaan taivasta

Juha Vainio, Vanhoja poikia viiksekkäitä (Saimaan norppa)

Juice Leskinen, Myrkytyksen oireet

Juice, Matteus, Markus, Luukas ja mä

Juice, Usko sinä vaan

Juice, Jeesus pelastaa

Love Recordsin kokoelmalevy Suojele luontoa, ihmistäkin

Myös Kari Peitsamolla, Kotiteollisuudella ja Apulannalla on uskontoa sivuavia kappaleita

2 ääntä

Kommentit

Stam1nan Viimeinen Atlantis -teemalevyllä käsitellään myös ympäristökysymyksiä.