Olen yrittänyt etsiä verkosta ilmaisia kielikursseja tai muuten hyödyllisiä sivustoja vieraiden kielten opiskeluun. Erityisesti englanti ja saksa kiinnostavat,…

Kysytty

Hei!
Olen yrittänyt etsiä verkosta ilmaisia kielikursseja tai muuten hyödyllisiä sivustoja vieraiden kielten opiskeluun. Erityisesti englanti ja saksa kiinnostavat, mutta kyselen tässä nyt yleisemmin. Haluaisin kerrata kieliä ja oppia tietysti uuttakin. Miten löydän sivuja eri tason kielten opiskeluun? Onko niitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun laittaa Googleen hakusanoiksi esimerkiksi "ilmaiset kielikurssit", löytyy joitakin sivustoja. Osa sivustoista toimii, osaa ei näköjään enää ylläpidetä, sivujen tasosta on vaikea sanoa. Suosittelisinkin sinua kääntymään kirjaston puoleen. Kirjastosta löytyy paljon eri kielten kielikursseja aina aloittelijoista jo edistyneemmille opiskelijoille tai vanhan kertaajille. Ja näitä kielikursseja voit lainata kirjastosta ilmaiseksi. Etsimiseen saat apua kirjaston henkilökunnalta!

Pääkaupunkiseudun valikoimiin voi tutustua Helmet-tietokannassa:
http://www.helmet.fi/fi-FI