Olen yrittänyt etsiä tietoa Kevään säveli kilpailusta vuodelta 1985, kuka voitti ja keitä osallistui.

Kysytty

Moi, olen yrittänyt etsiä tietoa Kevään säveli kilpailusta vuodelta 1985, kuka voitti ja keitä osallistui.

Vastaus

Vastattu

Kirjassa "Iskelmän tähtitaivas : 500 suomalaista viihdetaiteilijaa", jonka ovat kirjoittaneet Tony Latva ja Petri Tuunainen (WSOY, 2004), kerrotaan Kevään sävel -kilpailun tulokset vuosilta 1984-1987 ja myös taustatietoja jokaisesta kilpailusta. Kilpailukappaleista kerrotaan sijoitus, kappaleen nimi, esittäjä, säveltäjä ja sanoittaja.

Vuoden 1985 Kevään sävel -kilpailun tulokset:

1. Yli merten, yli vuorten (Petri Pettersson)

2. Ei jäädä pimeyteen (Idän pikajuna)

3. Muistaa voin päivät nuo (Kirka)

4. All the long way (Mick Hanian)

5. On vanha jengi koossa taas (Mikko Alatalo)

6. Siellä kotini on (Kake Randelin)

7. Sydämessä soi (Anja Niskanen)

8. Tule lähemmäksi (Timo Tervo)

9. Haluun vapauteen (Satu Pentikäinen)

10. Tick tock, tick tock (Jussi Halme & Lori St. John)

11. Nainen sä oot (Markku Aro)

12. Anna rakas raju hetki (Nisa Soraya)