Olen yrittänyt etsiä jo kauan aikaa erästä kirjaa mutta en muista sen kirjoittajaa tai nimeä. Olisittekohan te voineet auttaa minua? Juoni meni näin: Paikkana…

Kysytty

Hei, olen yrittänyt etsiä jo kauan aikaa erästä kirjaa mutta en muista sen kirjoittajaa tai nimeä. Olisittekohan te voineet auttaa minua? Juoni meni näin: Paikkana Englanti, tarinassa on äiti ja nuori tytär. Äiti on erakoitunut syrjäseudulle ja hän haluaa pitää tyttönsä erossa muista ihmisistä. Äiti hoitaa rikkaan kartanon/maanomistajan taloa ja saa samalla asua maanomistajan pienessä talossa. Äiti on salaa ihastunut kartanonomistajaan ja on sairaalloisen mustasukkainen kun hän tuo lomillaan vieraita kartanoon, muistaakseni Äiti murhasi tai ainakin yritti murhata jonkun vieraista tms. Tytär kasvaa ja hän muuttaa poikaystävänsä luokse ja alkaa suunnittelemaan tämän murhaamista myös mutta tulee toisiin ajatuksiin lopulta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja saattaisi olla Ruth Rendellin Krokotiilinvartija (WSOY, 1995).

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_12043