Olen yrittänyt etsiä gerontologian alalta tehtyjä määrällisiä tutkimuksia, jotka olisivat vähintäänkin pro gradu tasoisia. Näitä tutkimuksia tuntuu ainakin…

Kysytty

Olen yrittänyt etsiä gerontologian alalta tehtyjä määrällisiä tutkimuksia, jotka olisivat vähintäänkin pro gradu tasoisia. Näitä tutkimuksia tuntuu ainakin omilla hakutaidoill löytyvän kovin vähän. Olisiko teillä tiedossa vanhustyöhön liittyviä kvantitatiivisia tutkimuksia tai paikkoja, josta sellaisia voisi helpommin löytää?

Vastaus

Vastattu

Ensimmäinen hakupaikka voisi olla Gerec.fi eli gerontologian tutkimuskeskus suomessa.

Sivulta löytyy paljon tietoa mm. arkistoituja tutkimuksia

Finna-haku löytää myös runsaasti opinnäytetöitä ja väitöskirjoja aiheesta. Kymmenen viime vuoden ajalta löytyy 398 työtä. Jos tarkennettuun hakuun lisää sanat määrällinen tai kvantitatiivinen löytää vain näillä menetelmillä tehtyjä tutkielmia.

Myös google scholar haulla löytää helposti erilaisia julkaistuja tutkimuksia.