Olen yrittänyt etsiä erästä Hermann Hessen novellia (en ole aivan varma onko kyseinen novelli juuri Hessen, mutta aavistukseni on vahva). Novellissa kalastaja…

Kysytty

Hei,

Olen yrittänyt etsiä erästä Hermann Hessen novellia (en ole aivan varma onko kyseinen novelli juuri Hessen, mutta aavistukseni on vahva). Novellissa kalastaja tapaa länsimaalaisen, joka alkaa suunnitella kalastusbisneksen laajentamista. Länkkärin 25-vuotisen rehkimissuunnitelman lopputuloksena kalastajan elämäntilanne olisi sama kuin hänen nykyinen tilanteensa. Mikä on novellin nimi ja mistä kirjasta sen voi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

En löytänyt Hermanna Hessen novellia, joka vastaisi kuvaustasi. Luulen, että kyseessä on eteläamerikkalainen tarina kalastajasta ja liikemiehestä. Tästä löytyy useita muunnelmia netistä, koska sitä on käytetty downshiftauksen/leppoistamisen esimerkkinä.

Suomenkielinen versio tarinasta löytyy esim. täältä: http://hidastaelamaa.fi/2011/01/tarina-kalastajasta-ja-liikemiehesta/. Sivulla mainitaan, että kertomus on alun perin Timothy Ferrissin kirjasta 4 tunnin työviikko: unohda yhdeksästä viiteen -elämä, asu missä haluat ja ryhdy uusrikkaaksi.

0 ääntä

Kommentit