Olen vuosiakausia miettinyt, että mikä kirja äitini kirjahyllyssä oli. Kirja ei muistaakseni ollut kovin paksu ja kannessa oli pässi, joka oli kuitenkin…

Kysytty

Hei!
Olen vuosiakausia miettinyt, että mikä kirja äitini kirjahyllyssä oli. Kirja ei muistaakseni ollut kovin paksu ja kannessa oli pässi, joka oli kuitenkin tavallaan ihmisen ruumiissa, eli seisoi takajaloilla. Mielestäni kirjan kannessa oli ehkä pari lasta. Kirja kertoi jostain uniin liittyvästä ja pässi jotenkin liittyi niihin, että se vahti unia tms. Muistan vain, että sain järkyttävät painajaiset tuosta kirjasta ja pelkäsin aina, että pässi seisoo sänkyni vieressä öisin.

Vastaus

Vastattu

Emme valitettavasti saaneet selville kysymääsi kirjaa. Kirjallisuusverkkopalvelu Kirjasammossa on kansikuvahaku, josta voi etsiä kirjan kantta sopivilla hakusanoilla, mutta ainakaan haku sanoilla pässi tai lammas ei mielestämme tuonut kysymääsi kirjaa esille. Alla linkit hakutuloksiin:

https://www.kirjasampo.fi/fi/coversearch?s=p%C3%A4ssi&o=title_asc

https://www.kirjasampo.fi/fi/coversearch?s=lammas&o=title_asc