Olen vuosia kaipaillut vanhaa joululaulua jossa toistuu sana "riihihiiripiiri". Tuo voisi siis hyvin olla kappaleen nimi. Olen kuullut sen radiosta kerran ja…

Kysytty

Olen vuosia kaipaillut vanhaa joululaulua jossa toistuu sana "riihihiiripiiri". Tuo voisi siis hyvin olla kappaleen nimi. Olen kuullut sen radiosta kerran ja ihastuin kovasti. Tietoa en netin kautta löydä muutakuin että 1958 julkaistulta levyltä "Riihentontun joulu" ,löytyy kappale nimeltä Riihihiiri. En pysty mistään tarkistamaan voisiko tuo olla etsimäni hiiripiiri..? Olisiko tällainen laulu tuttu kenellekään?

Vastaus

Vastattu

"Riihi-hiiri"-niminen laulu, joka on osa musiikkikertomusta "Riihentontun joulu", on kuunneltavissa YouTubessa, joten voit tarkistaa kuuntelemalla, onko laulu etsimäsi. Musiikkikertomuksen laulut on säveltänyt Åke Granholm ja tekstin on kirjoittanut Saukki eli Sauvo Puhtila.

Riihentontun joulu 2 YouTubessa: https://www.youtube.com/watch?v=_OtKUjlXczo (Riihi-hiiri alkaa suunnilleen kohdasta 1:58)