Olen viimeistelemässä romaaniani mihin haluan lainauksen, joka on kulkenut mukanani vuosikymmeniä. En kuitenkaan löydä lähdettä. Sitaatti menee näin: ”Ehkäpä…

Kysytty

Hei! Olen viimeistelemässä romaaniani mihin haluan lainauksen, joka on kulkenut mukanani vuosikymmeniä. En kuitenkaan löydä lähdettä. Sitaatti menee näin:
”Ehkäpä sitä kykenee kokemaan vain yhden asian elämässään, taikka haluaa kokea vain sen ainoan. Itse sitä kutsuu, itse sen muokkaa omin käsin, itse sen pakottaa esiin tietämättään. Se tulee monella tavalla, se tulee monessa valepuvussa mutta sen tuntee aina uudelleen. Sen tuntee hiljaisuudesta. Hiljaisuus voi merkitä niin paljon. Hiljaisuudessa asiat tapahtuvat.”
Mitä teen... voitteko mahdollisesti auttaa? Kiitos.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en onnistunut löytämään sitaatin alkuperää. Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa sitaatin?