Olen Vaski-kirjaston asiakas. Olisin halunnut katsoa, onko saksankielisiä lehtiä e-aineistossa PressReaderissa, mutta en saa toimimaan. Vie PressReaderiin,…

Kysytty

Olen Vaski-kirjaston asiakas. Olisin halunnut katsoa, onko saksankielisiä lehtiä e-aineistossa PressReaderissa, mutta en saa toimimaan. Vie PressReaderiin, kysyy sähköpostiosoitetta jossa kaikki on maksullista. Miten näen kirjaston aineiston, vai eikö sitä ole PressReaderissa lainkaan? Ymmärsin ohjeista, että hakusivulta pääsisin suoraan aineistoon, johon tarvitaan kirjastokortin numero ja tunnus sisäänpääsyyn.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

PressReader-palvelussa on tällä hetkellä saatavana 330 saksankielistä lehteä. Kun olet mennyt Vaski-kirjastojen nettisivujen https://vaski.finna.fi/kautta palveluun, sivun vasemmassa ylälaidassa on kolmella päällekkäin olevalla viivalla merkitty valikko, josta aukeaa kohta Sign In. Valitse kirjautumisvaihtoehdoista keltaisella pohjalla oleva Library Card. Valitse tämän jälkeen kirjasto kohdasta Select Library (Vaski-kirjastojen logo ja nimi tulevat kun olet selannut listaa paljon alaspäin. Valitse alasvetovalikossa kohta Library - Vaski Libraries, anna kirjastokortin numerosi ja pin-tunnuksesi ja valitse Sign in.

PressReaderin vasemmanpuoleisessa valikossa pääset valitsemaan haluamasi maan, julkaisutyypin eli sanoma- tai aikakausilehden tai alan, jonka lehtiä haluat lukea.