Olen varannut kirjan Maestro (R. A. Salvatore). Kirjan tiedoissa lukee, että "ei saatavilla", mutta myös että kappale on Pasilassa tilassa "odottaa noutoa"…

Kysytty

Olen varannut kirjan Maestro (R. A. Salvatore). Kirjan tiedoissa lukee, että "ei saatavilla", mutta myös että kappale on Pasilassa tilassa "odottaa noutoa". Onko tämä kirja olemassa vai odotanko turhaan varausta saapuvaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaa on Helmet-kirjastojen kokoelmissa yksi kappale. Tällä hetkellä kirjasta on neljä varausta ja kirja on Odottaa noutoa - tilassa. Tämä tarkoittaa, että kirja on jonkin kirjaston varaushyllyssä odottamassa, että kirjan varannut henkilö noutaa sen. Saat ilmoituksen, kun kirja odottaa noutoa sinulle.

Merkintä Ei saatavilla tarkoittaa vain, ettei yksikään kirjan kappale ole Hyllyssä-tilassa eli vapaasti lainattavissa. Kun kirja palautuu eikä siitä ole enää varauksia, tämä kohta kertoo, missä kirjastossa kirja on Saatavilla.

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2373713?lang=fin