Olen varannut e-kirjan ja se näkyy Helmetissä kohdassa 'E-lainat' ja ko. kirjan kohdalla lukee lainan päättymisaika. Rivillä voi sitten myös valita 'Poista…

Kysytty

Olen varannut e-kirjan ja se näkyy Helmetissä kohdassa 'E-lainat' ja ko. kirjan kohdalla lukee lainan päättymisaika. Rivillä voi sitten myös valita 'Poista varaus'. Eli kysyisin, että onko kirja silloin siis lainattu vai vasta varattu? Mielestäni en pääse mistään tätä lukemaan. Voiko e-kirjoja lukea sekä läppärillä vai puhelimella?

Vastaus

Vastattu

Helmetissä omissa tiedoissa näkyvät e-lainat ovat OverDrive-palvelun. Kuvassa ylempänä on esimerkki lainassa olevassa aineistosta ja alemmassa olevassa ollaan vielä jonossa. Molemmissa näkyy siis eräpäivä, mutta ainoastaan ylempi on jo lainattu. Pääset lukemaan sinulle lainattua e-kirjaa joko läppärin selaimella osoitteessa https://helmet.overdrive.com/ tai asentamalla Libby-sovelluksen mobiililaitteeseesi. Lisäohjeita e-aineistosta löydät tältä Helmet-sivulta.

OverDrive-lainat ja varaukset Helmetin omissa tiedoissa