Otsikko
Olen valmistelemassa lopputyötä aiheesta "Kehityvammaisen naisen ajatuksia ja kokemuksia seksuaalisuudesta, parisuhteesta, äitiydestä". En ole löytänyt…

Kysytty

Olen valmistelemassa lopputyötä aiheesta "Kehityvammaisen naisen ajatuksia ja kokemuksia seksuaalisuudesta, parisuhteesta, äitiydestä". En ole löytänyt kirjallisuutta aiheesta ja kysyisinkin, onko aiheesta löydettävissä mitään kirjallista materiaalia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kehitysvammaisuutta käsitellään usein kirjallisuudessa kehitysvammaisen vanhempien näkökulmasta ja usein aiheena on kehitysvammainen lapsi. Paras lähde sinulle lienee Kehitysvammaliitto, jonka internetosoite on http://www.kehitysvammaliitto.fi. Heillä on myös kirjasto (puh. 09-3480 9256). Lehtiartikkelitietokanta Aleksin kautta löytyi muutamia sopivalta näyttäviä artikkeleita .Esim. katkaistuilla hakusanoilla kehitysvammai* seksuaali*. löytyi mm.. tutkijan haastattelu kehitysvammaisten seksuaalikasvatuksesta. Monet artikkeleista viittasivat Ketju-lehteen, joka on Kehitysvammaliiton lehti. Ketju-lehti on tilattu Espoossa Leppävaaraan ja Tapiolaan. Aleksi-haun voit pyytää tekemään lähikirjastossasi.