Olen unohtanut sekä kirjan että kirjailijan nimen. Kirjassa päähenkilö on tyttö A. Hän on eristäytyneenä uudessa koulussa mutta yhtäkkiä tyttö B haluaakin…

Kysytty

Olen unohtanut sekä kirjan että kirjailijan nimen. Kirjassa päähenkilö on tyttö A. Hän on eristäytyneenä uudessa koulussa mutta yhtäkkiä tyttö B haluaakin tutustua häneen ja viettää paljon aikaa yhdessä. Myöhemmin kirjassa selviää että tyttö A:n pikkusisko Rebekka on aiemmin raiskattu ja tapettu. Tekijä oli tyttö B:n veli ja joutui teosta vastuuseen jonka takia tyttö B haluaa tutustua tyttö A:han paremmin kostaakseen veljensä puolessa. Osaisiko joku tämän lyhyen sekavan viestini perusteella tunnistaa mistä tai kenen kirjasta on kyse?

Vastaus

Vastattu

Kirja on Rebecca Jamesin Ystävä hyvä (Otava 2010).

Katherine aloittaa uudessa koulussa saadakseen etäisyyttä pikkusiskonsa Rachelin kuolemaan. Alice-niminen tyttö haluaa innokkaasti ystävystyä Katherinen kanssa, ja lopulta selviää, että Alicen veli on syyllinen Rachelin murhaan.