Olen unohtanut runon säkeitäkin ja tietenkin sen kirjoittajan. Runo kertoo joulukuusesta, joka oli metsän kaunein ja komea. Ihminen tuli kaatamaan sen…

Kysytty

Olen unohtanut runon säkeitäkin ja tietenkin sen kirjoittajan.
Runo kertoo joulukuusesta, joka oli metsän kaunein ja komea. Ihminen tuli kaatamaan sen joulukuuseksi ja kuusi oli ylpeä. Kuusen ympärillä lapset leikkivät ja oli iloa. Mutta sitten kuusi riisuttiin ja vietiin tunkiolla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä Zacharias Topeliuksen runo Joulukuusi.

Voit lukea runon esimerkiksi alla olevasta linkistä Kansalliskirjaston digitoimaan Immi Hellénin kokoamaan runokirjaan Lasten runoja 1 (1898). Runon on suomentanut Immi Hellén.

https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/144603/Lasten_runoja-1.pdf?…