Olen tykästynyt valtavasti Laila Hirvisaaren kirjoihin, kuten Lehmusten kaupunki ja Kannas-sarjoihin. Nyt haluaisin löytää lisää saman tyylisiä kirjoja/sarjoja…

Kysytty

Olen tykästynyt valtavasti Laila Hirvisaaren kirjoihin, kuten Lehmusten kaupunki ja Kannas-sarjoihin. Nyt haluaisin löytää lisää saman tyylisiä kirjoja/sarjoja, olisiko teillä ehdotuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Enni Mustosen kirjat ja kirjasarjat (mm. Koskivuori-sarja, Järjen ja tunteen tarinoita -sarja) ovat samankaltaisia kuin Hirvisaaren.
Myös Pirjo Tuomisen, Kaari Utrion ja Elsa Anttilan (oik. Jorma Kurvinen) kirjoittamat teokset ovat tyylillisesti samankaltaisia. Pirjo Tuomisen sarjoja ovat: Satakunta-trilogia sekä Suuriruhtinaanmaa -sarja.

Sirpa Kähkösen Kuopio-sarja ja Paula Havasteen sodan ja jälleenrakennuksen aikaan sijoittuvat sarja: Kaksi rakkautta, Yhden toivon tie ja Kolme käskyä voisivat myös kiinnostaa sinua.