Olen Turun yliopiston suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden opiskelija. Olen kiinnostunut myös kirjastoalasta. Kuulin, että Turun alueen jossakin…

Kysytty

Olen Turun yliopiston suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden opiskelija. Olen kiinnostunut myös kirjastoalasta. Kuulin, että Turun alueen jossakin ammattikorkeakoulussa voi valmistua kirjastoalan asiantuntijaksi. Osaatteko kertoa, mikä tällainen korkeakoulu on?
Paitsi että haluan tulevaisuudessa toimia kirjastovirkailijana olen myös kiinnostunut mahdollisuuksistanne tarjota harjoittelupaikkaa vastuuntuntoiselle ja kirjallisuuteen perehtyneelle opiskelijalle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun ammattikorkeakoulun kirjasto- ja tietopalvelualan koulutusohjelmassa voit opiskella tradenomiksi. Tällä hetkellä opetus tapahtuu Raisiossa. Lisätietoja opetuksesta saat http://www.turkuamk.fi/ . Kirjastonhoitajaksi tai informaatikoksi pätevöittävät opinnot voi suorittaa myös Åbo Akademissa, yhteystiedot ohessa http://www.abo.fi/fak/esf/bii/index.htm
Turun kaupunginkirjastossa voi suorittaa opintoihin kuuluvan työharjoittelun.