Olen tekemässä uskonnon etiikan tutkielmaa ja tarvitsisin kristinuskon virallisen mielipiteen abortista.

Kysytty

Hei! Olen tekemässä uskonnon etiikan tutkielmaa ja tarvitsisin kristinuskon virallisen mielipiteen abortista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisit tutustua kirjaan Rakkauden lahja : piispojen puheenvuoro perheestä, avioliitosta ja seksuaalisuudesta, Kirjapaja 2008. Alla suora lainaus kirjan sivulta 94:

"Raamatussa ei oteta suoraan kantaa raskauden keskeyttämiseen. Kristillinen kirkko on kuitenkin alusta lähtien puhunut syntymättömän elämän suojelemisen puolesta. Tämä vakaumus pohjautuu yleiseen velvollisuuteen suojella kaikkea elämää. Raamatussa puhutaan kunnioittavasti kohdussa sikiävästä ihmiselämästä (Ps. 139:13; Jes. 44:2; Luuk. 1:15, 41; Gal. 1:15). Myös Hippokrateen lääkärinvalassa ja YK:n lastenoikeuksien julistuksessa tunnustetaan syntymättömän sikiön oikeus elämään ja huolenpitoon."

Kirja on lainattavissa Kokkolan kaupunginkirjastosta ja luettavissa myös internetissä osoitteessa http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/AC5B7C3890F48F5AC22577030038D858/$F….

13 ääntä
Asiasanat

Kommentit

lol