Olen tekemässä opinnäytetyötä ja haen kaikenlaista tietoa (artikkelit/ teokset) valokuvataiteesta ja sen historiasta.

Kysytty

Olen tekemässä opinnäytetyötä ja haen kaikenlaista tietoa (artikkelit/ teokset) valokuvataiteesta ja sen historiasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun kaupunginkirjastosta löytyy seuraavia kirjoja yleensä valokuvataiteesta:

A NEW history of photography / edited by Michel Frizot
Köln : Könemann, cop. 1998

COTTON, Charlotte
The photograph as contemporary art
London : Thames & Hudson, 2004

MARIEN, Mary Warner
Photography : a cultural history
London : Laurence King, 2002

BAGH, Peter von
Peili jolla oli muisti : elokuvallinen kollaasi kadonneen ajan merkityksien hahmottajana (1895-1970)
Helsinki : Suomalaisen kirjallisuuden seura, 2002
- kirjassa on artikkeli myös valokuvataiteesta

ICONS OF PHOTOGRAPHY : THE 20TH CENTURY / EDITED BY PETER STEPAN
MUNICH : PRESTEL, 1999

AN INDEPENT EYE : A CENTURY OF PHOTOGRAPHS / [COMPILED BY] ROGER HUDSON
STROUD : SUTTON, 1998

SARASTE, LEENA
VALOKUVA TRADITION JA TODEN VÄLISSÄ
HELSINKI : MUSTA TAIDE, 1996

Kotimaisesta artikkeliviitetietokannasta ARTO:sta löytyi seuraavat viitteet:

150 vuotta heijastuksia todellisuudesta
Julkaisussa: Suomen kuvalehti. 1989 : 1, s. 36-42.

Punkari, Pekka
150 vuotta valokuvan hengessä
Julkaisussa: Kameralehti. 40(1989) : 1, s. 8-19.