Otsikko
Olen tekemässä opinnäytetyötä aiheesta "työnantajamielikuva - oppilaitosyhteistyö". Koetan selvitellä, kuinka yritys hankkii opiskelijoita yritykseensä töihin…

Kysytty

Olen tekemässä opinnäytetyötä aiheesta "työnantajamielikuva - oppilaitosyhteistyö". Koetan selvitellä, kuinka yritys hankkii opiskelijoita yritykseensä töihin. Olisiko teillä mahdollisesti materiaalia? Aiheesta on kuulemma aika huonosti kirjallisuutta. Löytyykö kirjastostanne opinäytetöitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheeseen läheisesti liittyvää kirjallisuutta löytyy asiasanoilla: yritykset, rekrytointi, oppilaitokset, opiskelijat. Porsse-tietokannasta mm. seuraava teos: Haapakorpi, Arja: Ura- ja rekrytointipalvelut ammatillisissa oppilaitoksissa: vuosina 2003-2005 toteutettujen ESR-rahoitteisten projektien arviointi. (2006)

Linda-tietokannasta löytyy joitakin viitteitä, esim.

Hanhinen, Taina: Rekrytointipalvelujen ja ammatillisen ohjauksen hyvät käytännöt: kansallinen raportti 2001. (2001)

Vihervaara, Mari: Näyttötutkinnot, työvoiman rekrytointi ja koulutus: näyttötutkintojen merkitys työelämän edustajien näkökulmasta. (Turun yliopisto, 2001)

Angle, Jaana: Työelämä ja yhteistyö & ammatti ja yrittäjyys: selvitys Rovanimen ammattikorkeakoulun eri sidosryhmien yhteistyöstä ja toimintatavoista. Rovaniemen ammattikorkeakoulu (2002)

Hagman, Johanna: Yritysasiakkaiden odotukset yliopiston rekrytointipalveluiden perustana. (Tampereen yliopisto, 2000)
Opinnäytetöitä ei Porvoon kaupunginkirjatossa ole, mutta niitä ja muita julkaisuja voi saada kaukolainaksi meidän kauttamme.