Olen tekemässä kirjailijaesitelmää Paavo Rintalasta, mutta en ole löytänyt paljon tietoa vielä. Joten voisitteko lähettää minulle vähän tietoa tästä…

Kysytty

Olen tekemässä kirjailijaesitelmää Paavo Rintalasta, mutta en ole löytänyt paljon tietoa vielä. Joten voisitteko lähettää minulle vähän tietoa
tästä kirjailijasta. Olisin myös hyvin kiitollinen jos lähettäisitte myös kuvan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paavo Rintalasta löytyy tietoa mm. teoksissa Tarkka, Pekka Suomalaisia nykykirjailijoita (Tammi, 1989); Otavan kirjallisuustieto (Otava, 1990); Proosan murros (SKS 1995, sisältää teokseen Rikas ja köyhä liittyvän artikkelin) sekä erityisesti Rintalasta Ekholm, Kai Paavo Rintala, dokumentaristi - miten kirjailija käyttää lähteitä (Things to come, 1988); Rintala, Paavo, Velkani Karjalalle-teema ja muunnelmia (Otava 1982).

Lyhyt kirjailijaesittely löytyy internetistä, osoitteista http://www.otava.fi/DAS/kotimaiset_kirjailijat/991111-140929.html, ja http://www.kopiosto.fi/tekijat/rintala_paavo_olavi_9301.htm. Kuvia löytynee myös näistä samoista lähteistä.

Kotiin emme toimita materiaalia, helpoin tapa on kääntyä lähikirjaston puoleen tai tarkistaa aineistotietokannasta saatavuus ja tilata materiaalia lähimpään kirjastoosi puhelimitse (Pääkaupunkiseutu: Plussa, www.lib.hel.fi; Kerava www.kerava.fi/kauppalv/kirjasto/kirkes/index.htm).