Olen tekemässä 5 vuotiaalle tytölle naamiaisasua. Mistä kirjoista/lehdistä löytyisi erilaisia vaihtoehtoja ja valmiita kaavoja?

Kysytty

Olen tekemässä 5 vuotiaalle tytölle naamiaisasua. Mistä kirjoista/lehdistä löytyisi erilaisia vaihtoehtoja ja valmiita kaavoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista lehtiartikkeleista on varmaankin apua :

Askartelulehti 2007, nro 3, sivu 26-29 : Hauskat leikit eläinpuvuissa. Lasten eläinpuvut: pupu, kissa, karhu, koira, kettu.
Suuri käsityölehti 2007, nro 2, sivu 18-19, 62-64. Tegelberg, Tarja : Huimat rooliasut. Lasten roolipukuja: palomies, Zorro, ballerina ja jääprinsessa. - Ompelumallit kaava-arkilla.
Askartelulehti 2006, nro 2, sivu 46-47. Hyvä haltija... vaiko kaunis keiju? Hyvän haltijan naamiaisasu.
Askartelulehti 2006, nro 2, sivu 44-45. Robin Hood –naamiaisasu.
Muotimuksu 2004, nro 2, sivu 18-21, 32. Naamiaiset. Naamiaisasuja: kukko, kana, koira ja possu. - Ompelumallit kaava –arkilla.
Suuri käsityölehti 2004, nro 3, sivu 20-21, 61. Kolehmainen, Teija : Tervetuloa naamiaisiin! Lasten naamiaisasuja: pellen asu (housut ja takki); klovnin haalari; keijun asu; velhon viitta ja housut; taikurin housut, liivi ja solmio. - Ompelumallit kaava-arkilla.
Muotimuksu. 2001, 2 : Kesä. Pellen puku ja keijukaisen mekko.
Kotivinkki 2000, nro 3, sivu 64-68, 139. Kuhinaa syvällä viidakossa.
Kaks'plus 1999, nro 2, sivu 51-72. Paljon onnea vaan! / teksti ja suunnittelu: Reija Ypyä ja Elina Vikman. Ideoita tyttöjen ja poikien naamiaissynttäreiden järjestämiseen.

Tässä muutamia kirjaehdotuksia :

Bull, Jane : Pidetään naamiaiset : 50 hauskaa pukeutumisvinkkiä naamiaisjuhliin ja kodin leikkeihin. WSOY, 2007.
Charpiot-Despenoit, Stephanie : Déguisements pour les tout-petits. Flammarion, 2006.
Dickinson, Gill : Fancy dress : A treasure trove of amazingly original designs - simple to make and fun to wear. Eagle Editions, 2004.
Kilby, Janice Eaton : Velhojuhlat : temppuja, taikoja, lukemista ja tekemistä maagisten pirskeiden järjestäjälle tai muuten vain mukavaan touhutuokioon. Karisto, 2003.
Owen, Cheryl : My fancy dress book. Salamander, 1996.
Moxley, Juliet : The complete book of dressing up : step-by-step projects for fabulous fun costumes. Ebury Press, 1996.
Harrison, Kathryn : Easy-to-make costumes (naamiaispuvut). Sterling, 1992.
Greenhowe, Jean : Party costumes for kids (naamiaispuvut). David & Charles, 1988.
Greenhowe, Jean : Fancy dress for girls & boys. Batsford, 1987.
Abrahamsson, Tuula : Lasten rooliasukirja. Tammi, 1984.
Heine, Gundi : Haalareista Molla-Maijaan : ompelen ja neulon lapselle : 121 uutta ideaa 1-7 –vuotiaille. Otava, 1983.

Lehtien ja kirjojen sijainti- ja saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla käyvät ilmi HelMet –tietokannasta http://www.helmet.fi