Olen syntynyt 1960-luvun alussa. Etsin nyt 1960-luvulla ilmestynyttä kirjaa, jossa oli muutaman sivun mittaisia kuvitettuja tarinoita. Yhden niistä sisältönä…

Kysytty

Hei! Olen syntynyt 1960-luvun alussa. Etsin nyt 1960-luvulla ilmestynyttä kirjaa, jossa oli muutaman sivun mittaisia kuvitettuja tarinoita. Yhden niistä sisältönä oli mm. "sinun tukkasi pitenee ja minun tukkasi lyhenee, minä tulen XXmmäksi, sinä tulet YYmmäksi, sitten olemme kuin kaksoset..."
Muutama vuosi sitten vielä onnistuin löytämään sen Hgin kaupunginkirjastosta, mutta nyt olen jostain syystä kadottanut viimeisenkin johtolangan...

Osaatteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on tämä kirja:

Tekijä: Krauss, Ruth.
Alkuteos: I’ll be you and you be me
Nimeke: Minä olisin sinä ja sinä olisit minä/Ruth Krauss; kuv. Maurice Sendak; suom. Martti Qvist.
Julkaistu:[Hämeenlinna]: Karisto, [1956]