Olen suunnitellut julkaisevani runokirjan. Ajattelemani nimi kirjalle on osittain käytetty vuonna 1993 ilmestyneessä rikosromaanissa. Voinko siis käyttää…

Kysytty

Olen suunnitellut julkaisevani runokirjan. Ajattelemani nimi kirjalle on osittain käytetty vuonna 1993 ilmestyneessä rikosromaanissa. Voinko siis käyttää ajattelemaani nimeä runokirjani nimenä?

Vastaus

Vastattu

Sinun kannattaa kysyä asiaa Sanastolta, koska tekijänoikeus koskee myös nimeä jos se ylittää teoskynnyksen. Sanasto valvoo kirjailijoiden tekijänoikeuksia ja siten osaa sanoa voitko käyttää haluamaasi nimeä.

Kirjan nimen tekijänoikeuksista on kysytty ennenkin ja voitkin katsoa tästä vastauksesta linkit joista löytyy lisätietoa tekijänoikeuksista:

https://www.kirjastot.fi/kysy/onko-kirjan-nimi-suojattu-eli?from=term/200182&language_content_entity=fi