Olen saanut teiltä aivan mahtavaa palvelua, kaikki mitä olen aikaisemmin kysellyt, olen nyt lukenut, KIITOS hyvästä palvelusta. No nyt olisi taas aikaa…

Kysytty

Olen saanut teiltä aivan mahtavaa palvelua, kaikki mitä olen aikaisemmin kysellyt, olen nyt lukenut, KIITOS hyvästä palvelusta. No nyt olisi taas aikaa lueskella, joten mikähän kirja mahtaa seuraava olla (oli tosi mielenkiintoinen tarina). Se kertoi muistaakseni (mielikuvitusjuttu) jostain faaraosta (?) joka teki hautapaikkaa jonnekin joenvarteen. Sitä jotenkin louhittiin ja kun hauta tuli valmiiksi, niin tekijät jäivät sinne, etteivät voisi kertoa haudan paikkaa ja salaisuuksia, sitten joen uoma päästettiin valloilleen ja haudan suuaukko jäi veden alle tai taakse. En tiedä riittääkö tämä tieto, mutta en muista enempää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttää siltä, että ihan yhtä mahtavaa palvelua et saa tällä kertaa. :-) Kukaan ei muista kuvailemaasi kirjaa täsmällisesti, mutta ehdotuksia on tullut eri tahoilta, esim. Wilbur Smithiä ("Joen jumala" ja "Kätketyn haudan arvoitus"). Sitten on myös ehdotettu Philipp Vandenbergin "Faaraoiden kirous" kirjaa. Se ei ole romaani vaan rajatietoa sisältävä historiallinen teos.