Olen ryhtynyt lukemaan Ilkka Remeksen romaaneja ensimmäisestä alkaen, koska haluaisin huomata miten tarinoiden henkilöt ja heidän tarinansa kehittyvät. Mihin…

Kysytty

Olen ryhtynyt lukemaan Ilkka Remeksen romaaneja ensimmäisestä alkaen, koska haluaisin huomata miten tarinoiden henkilöt ja heidän tarinansa kehittyvät. Mihin väliin lukemista minun kannattaisi sijoittaa nuorille tarkoitetut romaanit vai ovatko ne kokonaan irrallisia tarinoita? Esiintyyhän niissä kuitenkin Aaro Korpi yhdessä aikuisten romaaneista tutun isänsä kanssa. Kiitos näin etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilkka Remeksen nuorille kirjoitetut kirjat eivät kuulemma ole yhteydessä aikuisille kirjoitettuihin. Välillä Aaron isä mainitaan, mutta ovat kuitenkin sikäli itsenäisiä kirjoja, että yhteyttä ei ole Antti Korven seikkailuihin. Aaro näyttää myös pysyvän saman ikäisenä kaikkien kirjojen ajan. Aaro-kirjat kannattaa kuitenkin lukea julkaisujärjestyksessä eli
Piraatit. Helsinki: WSOY, 2003.
Musta kobra. Helsinki: WSOY, 2004.
Pimeän pyöveli. Helsinki: WSOY, 2005.
Kirottu koodi. Helsinki: WSOY, 2006.
Hermes. Helsinki: WSOY, 2007.
Draculan ratsu. Helsinki: WSOY, 2008.
Operaatio Solaris. WSOY, 2009.
Riskiraja. WSOY, 2010.

Lisätietoa kirjojen taustoista osoitteesta http://ilkkaremes.wordpress.com/