Olen puolisoke ulkosuomalainen. Olen nyt Suomessa ja myös seuraavat 4 kk. Haluaisin kuunnella äänikirjoja, miten äänilijoihin kirhaudun sisään? Antakaa…

Kysytty

Olen puolisoke ulkosuomalainen. Olen nyt Suomessa ja myös seuraavat 4 kk. Haluaisin kuunnella äänikirjoja, miten äänilijoihin kirhaudun sisään? Antakaa mahdollisimman yatkatm ohjeet!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Äänikirjojen kuunteluun Helmetin kautta, tarvitset kirjastokortin ja tunnusluvun.
Kortin voit hakea lähimmästä kirjastosta kuvallisten henkilöpaperiden kanssa. Tarvitset suomalaisen osoitteen. Kortti voi olla myös määräajan voimassa.

Helmet e-kirjastossa on kahdenlaisia äänikirjoja.
Ellibs ja overdrive palvelut toimivat hieman eri tavoin.
Ellibs palvelusta löydät enemmän suomenkielisiä kirjoja.
Overdrive palvelun kirjat ovat enimmäkseen englanninkielisiä.

E-kirjapalvelut ja tarkemmat ohjeet niihin löydät linkistä
http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Kirjat/Kuuntele_kotimaisia_aanikir…

Saat apua palveluiden käytössä ainakin Sellon, Tapiolan, Ison omenan ja Entressen kirjastoista.

Äänikirjoja löytyy kirjastoista myös CD- ja MP-levyinä.
Antoisia kuunteluhetkiä.