Olen pitänyt liinaa pöydällä. Aurinko on ilmeisesti muuttanut pöydän pintaa siten, että se on eri värinen liinan alta kuin kohdassa, jossa ei ole ollut liinaa…

Kysytty

Olen pitänyt liinaa pöydällä. Aurinko on ilmeisesti muuttanut pöydän pintaa siten, että se on eri värinen liinan alta kuin kohdassa, jossa ei ole ollut liinaa. Miten saan pöydän pinnan alkuperäisen näköiseksi. Pöydässä on selvä pyöreän liinan jälki.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Auringonvalon uv-säteily muuttaa huonekalujen värisävyä ajan mittaan. Kovin paljon ei ilmeisesti ole tehtävissä tällaisille muutoksille. Jos pöytä on maalattu, sen voi maalata uudestaan, ja saada näin pinnan yksiväriseksi. Uudet huonekalut voi halutessaan suojata valolta etukäteen joko ikkunaverhojen tai koko pöydän pinnan peittävän liinan avulla.