Olen pienyrityksen pyörittäjä ja yritän hakea kattavaa lehdistön yhteystietoluetteloa oman alan lehdistä.

Kysytty

Olen pienyrityksen pyörittäjä ja yritän hakea kattavaa lehdistön yhteystietoluetteloa oman alan lehdistä.
Ala jolla toimitaan on rakentaminen, paikkatieto, kaupunkisuunnittelu, rakennusvalvonta (ainakin noin pikaisesti mietittynä).
Mistä kannattaisi lähteä hakemaan osoitteita ? Löytyykö jotain lehtien keskitettyä tietokantaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kattavan lehtiluettelon saaminen kaikista alan lehdistä voi olla hieman haastavaa.

Kannattaa kokeilla hakua aihe-rajauksella ja yksi hakusana kerrallaan.

Kokeilin esimerkkihaut sanalla rakentaminen, aineiston rajasin lehdiksi ja kausijulkaisuiksi myös e-aineistoksi ja aikarajauksen lisäsin ajalle 2000-2019.

Voisit kokeilla suomalaisia tietokantahakuja.

Melinda hakee kansalliskirjaston kokoelmista eli siellä pitäisi olla listattuna kaikki suomessa ilmestyneet/ilmestyvät lehdet.

https://melinda.kansalliskirjasto.fi/viitteet/ref.pl?sessionID=17XJCYGA1PGDYDLS3X3T4V1KNHQ1FNDTTSBPNCUTN13VPECQG4-02818&func=short-mail&records=ALL&range=++++++++1-+++++++10&exportType=print2&mail=0

Finna hakee tehokkaasti kerralla suomen arkistoista, kirjastoista ja museoista.

https://finna.fi/Search/Results?sort=relevance&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5B%5D=rakentaminen&type0%5B%5D=Subject&lookfor0%5B%5D=&type0%5B%5D=AllFields&join=AND&filter%5B%5D=~format%3A%220%2FJournal%2F%22&filter%5B%5D=~format%3A%221%2FJournal%2FArticle%2F%22&filter%5B%5D=~format%3A%221%2FJournal%2FJournal%2F%22&filter%5B%5D=~format%3A%221%2FJournal%2FSerial%2F%22&filter%5B%5D=~format%3A%221%2FJournal%2FeArticle%2F%22&filter%5B%5D=~format%3A%221%2FJournal%2FeJournal%2F%22&filter%5B%5D=~format%3A%221%2FJournal%2FeSerial%2F%22&limit=20&filter%5B%5D=search_daterange_mv%3A%22%5B2000+TO+2019%5D%22

Worldcat haku hakee kaikkialta maailmasta. Hakusanat kannattaa kirjoittaa englanniksi.

https://www.worldcat.org/search?q=kw%3Abuilding&fq=yr%3A2000..2019+%3E+%3E+x0%3Ajrnl+%3E+-mt%3Afic+%3E+ln%3Aeng+%3E+-mt%3Ajuv&qt=advanced&dblist=638

Jos hakeminen tuntuu aikaavievältä, voit ottaa yhteyttä lähimpään kirjastoosi ja pyytää heiltä apua.