Olen pienenä, 70-luvulla,lukenut satukirjan, jossa lapset leipoivat äidin vihkisormuksen pullaan yllättääksen tämän, mutta pulla joutuikin eläinten…

Kysytty

Hei! Olen pienenä, 70-luvulla,lukenut satukirjan, jossa lapset leipoivat äidin vihkisormuksen pullaan yllättääksen tämän, mutta pulla joutuikin eläinten ruokakippoon. Lapset muuttivat itsensä pikkiriikkisiksi ja läksivät etsimään sormusta. Kuvitus oli toteutettu valokuvin. Kirja teki minuun syvän vaikutuksen, mutta en ole onnistunut löytämään sitä enää mistään. En muista kirjan nimeä, enkä tekijöitä. Kirja oli suomenkielinen. Onko kirja teille tuttu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on Hans Malmbergin ja Gunnel Linden Ikimetsässä, vuodelta 1966. Netissä on esittely tästä kirjasta http://lastenkirjahylly.blogspot.fi/2010/06/nostalginen-kesakirja.html