Olen osa-aikatöissä toimistossa ja haluaisin tietää kuinka paljon saan palkallista lomaa. Olen töissä 3-4 päivää viikossa ja yli 35 tuntia kuukaudessa. Olen…

Kysytty

Olen osa-aikatöissä toimistossa ja haluaisin tietää kuinka paljon saan palkallista lomaa. Olen töissä 3-4 päivää viikossa ja yli 35 tuntia kuukaudessa. Olen ollut töissä 11.1.99 lähtien ja työ suhteeni loppuu 21.6.99. Saanko siis 2 lomapäivää kuukaudessa vai jonkin tietyn prosentin palkasta. Mistä asiaa voisi kysellä? Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuosilomalaki löytyy Suomen lain vuoden 1998 laitoksen sivulta 1819 (osa I). Suomen laki on katsottavissa useimmissa kirjastoissa. Tietosi vaikuttavat oikeilta--sekä vuosiloma lomana että rahana lienevät mahdollisia. Mutta koska työsuhde on lyhytaikainen, asia kannattaa varmistaa työnantajalta tai toimialasi ammattiliitosta. STTK:n www-osoite on http://www.sttk.fi/finalku.htm -- pelkkä http://www.sttk.fi ei näytä toimivan. Puhelinnumero on 09-131521, mutta www-sivulla on myös palautelomake. Katso myös työsopimuksesi tekstiä.