Olen opiskellut 4 vuotta ammattikorkeakoulussa kirjastonhoitajaksi Kölnissa (Saksassa). Olisiko sitten mahdollista olla Suomessa kirjastossa töissä tai…

Kysytty

Olen opiskellut 4 vuotta ammattikorkeakoulussa kirjastonhoitajaksi Kölnissa (Saksassa). Olisiko sitten mahdollista olla Suomessa kirjastossa töissä tai tarvinko siihen vielä lisätodistuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetushallituksen Internet-sivuilla sanotaan näin:

Opetushallitus päättää ulkomaisen tutkinnon tuottamasta kelpoisuudesta valtion tai kunnan virkaan tai tehtävään Suomessa. Virkoihin ja tehtäviin on koulutusta koskevia kelpoisuusvaatimuksia, kuten tietyn tasoinen tutkinto, tietty suomalainen tutkinto tai määrätyt opinnot. Yleensä ulkomaisesta koulutuksesta annettu todistus ei sellaisenaan anna kelpoisuutta, vaan ulkomailla opiskellut tarvitsee Opetushallituksen päätöksen koulutuksensa tunnustamisesta.

Voit lukea asiasta lisää täältä:

http://www.oph.fi/page.asp?path=1,439,2280,14945