Olen opiskelija pääkaupunki seudulta ja meille tulee noin parin viikon päästä 15 opiskelijaa vierailulle saksasta. Nyt tarvitsisimme videota tai dvd…

Kysytty

Hei! Olen opiskelija pääkaupunki seudulta ja meille tulee noin parin viikon päästä 15 opiskelijaa vierailulle saksasta. Nyt tarvitsisimme videota tai dvd englanninkiellellä suomen kulttuurista ja historiasta. Onko sellaista olemassa ja voiko sitä lainata.
Kiitos jo etukäteen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen aineistotietokanta Helmetistä www.helmet.fi
löytyy muutamia Suomen historiaa tai kulttuuria käsitteleviä kuvatallenteita, joissa on englanninkielinen tekstitys. Ne saa esiin tietokannasta esim. seuraavalla tavalla: Helmet-tietokannan etusivulla klikataan hakuruudun alapuolella olevaa otsaketta Tarkenna hakua, avautuvan sivun hakuruutuun kirjoitetaan hakulauseke Suomi and (historia or kulttuuri) ja alla olevista pudotusvalikoista (otsakkeet Aineisto ja Kieli) haun voi rajata aineistolajin mukaan (DVD-levy, videokasetti) ja kielen mukaan. Näin hakemalla löytyvät esim. DVD-levyt Eduskunta – monta näkökulmaa (2007), Itsenäinen Suomi (2007) ja Helsingin aika (2007). Kunkin teoksen saatavuuden voi tarkistaa Helmet-tietokannasta.