Olen opiskelija ja muutin Joensuusta Helsinkiin. Kuinka voin saada kirjastokortin Helsingin kirjastoon?

Kysytty

Olen opiskelija ja muutin Joensuusta Helsinkiin. Kuinka voin saada kirjastokortin Helsingin kirjastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saatte Helsingin lainausoikeuden ja kirjastokortin esittämällä valokuvalla ja henkilötunnuksella varustetun henkilötodistuksen (passi, eu-maiden henkilötodistus, ajokortti tai kuvallinen kela-kortti, Helsingin vastaanottokeskuksen asukaskortti)ja ilmoittamalla osoitteenne. Teidän ei tarvitse olla Helsingissä kirjoilla, eikä Teillä tarvitse olla vakinaista osoitetta Helsingissä.
Helsingin kaupunginkirjastosta saatu kirjastokortti oikeuttaa lainaamiseen myös Espoon, Kauniaisten ja Vantaan kaupunginkirjastoissa kunkin kirjaston käyttösääntöjen mukaisesti.