Olen nyt muutaman vuoden etsinyt aina silloin tällöin kirjastossa käydessäni lastenkirjaa jota aikanaan lainasin lapsena (1970-80 luvulla) Turun kirjastosta…

Kysytty

Olen nyt muutaman vuoden etsinyt aina silloin tällöin kirjastossa käydessäni lastenkirjaa jota aikanaan lainasin lapsena (1970-80 luvulla) Turun kirjastosta. Kirjassa oli tyttö nimeltä Ylvali (?) jolla oli mielikuvitusmaailmassa kaksoissisar. Heillä oli samanlaiset villakoirat. Muistan jopa kirjan päälikannen, siinä oli kaksi vaaleahiuksista tyttöä lammella villakoirien kera. Kirja oli ulkomitoiltaan ja kuvitukseltaan hyvin samankaltainen "Täti Sininen, Täti Ruskea ja Täti Vihreä" -kirjojen kanssa. Tämä voi olla näin vaillinaisilla selvityksillä mahdotonta löytää, mutta päätin kuitenkin koittaa onnea ;-)) Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan Astrid Lindgrenin kirjaa Kultasiskoni
(Allrakäraste syster)? Kuvakirja, jossa on Ylvalii niminen
tyttö.