Olen monta vuotta kaivannut laulua, jota lauloimme muistaakseni 1997 vuoden syksyllä aloittaessani ekan luokan. Laulu kertoo sadonkorjuuajasta sekä marjoista…

Kysytty

Hei! Olen monta vuotta kaivannut laulua, jota lauloimme muistaakseni 1997 vuoden syksyllä aloittaessani ekan luokan. Laulu kertoo sadonkorjuuajasta sekä marjoista. Muutamia lauseita ja otteita muistan laulusta, esim.:
Hei sanoi omena mun nimeni on Pai...
Hei sanoi mustikka nyt purkki täynnä on...
...on purkki pohjaton
...me poimimme syksyn sadon koppaan.

Nämäkin ovat vähän hataria muistikuvia, mutta melko varma noista olen. Lisäksi muistelen että laulussa mainitaan mm.karviainen sekä viinimarja. Mikähän laulu mahtaisi olla, ja onko sitä jossain levyllä? Sanatkin auttaisivat sillä melodia on mielessäni pysynyt kaikki nämä vuodet!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään "Hei, sanoi omena". Äänitettä siitä en löytänyt, mutta laulun nuotti ja sanat sisältyvät nuottiin "Musiikin aika. 3-4", jonka ovat toimittaneet Paavo Alanne, Soili Perkiö, Leena Rihu, Eero Räty ja Jouko Törmälä (WSOY, 1988, s. 112). Nuotissa on laulun melodia, sointumerkit ja säestysrytmit. Laulun tekijäksi on merkitty "Teresia-yhtye, Ruotsi". Suomenkieliset sanat on tehnyt PA eli ilmeisesti Paavo Alanne, joka on yksi nuotin toimittajista. Laulu alkaa: "Hei, sanoi omena, mun nimeni on Kai." Säkeistöjä on neljä ja niistä jokainen päättyy säkeeseen: "Me poimimme syksyn sadon koppaan."