Olen lukenut Yrsa Sigurdardottirin kirjat Kuoleman merkki ja Joka toiselle kuoppaa kaivaa. Nämä ilmeisesti ovat ainoat häneltä suomennetut teokset. Onko…

Kysytty

Hei, olen lukenut Yrsa Sigurdardottirin kirjat Kuoleman merkki ja Joka toiselle kuoppaa kaivaa. Nämä ilmeisesti ovat ainoat häneltä suomennetut teokset. Onko Suomessa jossain kirjastossa kirjailijan muita aikuisille suunnattuja teoksia, jotka olisivat englanniksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yrsa Sigurðardottirin tuotannosta on tosiaan suomennettu vain nuo kaksi mainitsemaasi teosta.

Englanninkielisiä käännöksiä on hankittu pääkaupunkiseudun kirjastoihin muutama:
Ashes to dust, 2010 (alkuteos Aska)
ISBN 978-1-4447-0007-7, 978-1-4447-0006-0
The day is dark, 2011 (alkuteos: Auðnin)
ISBN 978-1-4447-0009-1
My soul to take, 2009 (alkuteos: Sér grefur gröf)
ISBN 978-0-340-92065-7
(viimeinen ilmestynyt myös suomeksi nimellä: Joka toiselle kuoppaa kaivaa)

Kirjojen tarkemmat sijaintitiedot näet HelMet-tietokannasta: http://www.helmet.fi/
Voit tilata näitä kirjoja kaukolainaksi Hämeenlinnaan kaukopalvelumme kautta esim. täyttämällä pyyntölomakkeen täällä: https://hameenlinna.verkkokirjasto.fi/web/arena/kaukolainatilaus
Kaukolainan hinta on 6 euroa/kpl.