Otsikko
Olen lukenut oppikoulussa pitkän saksan ja sitten opiskellessa kaksi vuotta, olen vähän käyttänyt matkoilla mutta haluaisin vähän kerrata. Toivomuksenani olisi…

Kysytty

Olen lukenut oppikoulussa pitkän saksan ja sitten opiskellessa kaksi vuotta, olen vähän käyttänyt matkoilla mutta haluaisin vähän kerrata.
Toivomuksenani olisi arjen puhekieltä normaaleista asioista.

Onko kasetteja tai cd-levyjä kuuntelua varten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoista löytyy runsaasti saksan kielikursseja, joista varmasti hyvinkin monet soveltuvat sinun tarpeisiisi. HelMet-verkkokirjastosta ( www.helmet.fi ) voit etsiä niitä hakusanoilla "saksan kieli kielikurssit" (ilman lainausmerkkejä vapaassa sanahaussa). Napsauttamalla kutakin nimekettä voit tarkastella niiden tarkempia tietoja; useimpien kohdalla on selostettu, millaisiin tarkoituksiin mikin niistä soveltuu ja mikä niiden taso on. Listasta näet myös jo suoraan, millainen tallennemuoto on kyseessä. Nykyisin suurin osa kielikursseista on CD-tai CD-ROM -muodossa, C-kasettihan on väistyvä tallennustapa.

Tässä vielä suora linkki hakutulokseen, järjestettynä uusimmasta vanhimpaan:
http://www.helmet.fi/search~S9*fin/X?saksan+kieli+kielikurssit&searchsc…