Otsikko
Olen lukenut Mika Waltarilta pienoisromaanikokoelman, jossa oli keltaiset kannet. Muistaakseni nimi oli ytimekkäästi Pienoisromaanit. Kirja oli julkaistu n…

Kysytty

Olen lukenut Mika Waltarilta pienoisromaanikokoelman, jossa oli keltaiset kannet. Muistaakseni nimi oli ytimekkäästi Pienoisromaanit. Kirja oli julkaistu n. vuonna 1995, joka tapauksessa sitä on saanut kaupoista 1990-luvulla. Kirjassa ei käsittääksnei ole kansipapereita, vaan keltaiset kannet. Mikähän painoksen (painosten?) ISBN-koodi on, olen etsinyt kirjaa divareista mutta Waltarin pienoisromaaneja on julkaistu niin monina eri versioina että tämän jäljittäminen on ollut vähän epäselvää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Lahden kaupunginkirjastosta löytyy Mika Waltarin Pienoisromaanit-niminen kirja, jossa on keltaiset kannet. Kirja on ilmestynyt v. 1995 WSOY:n kustantamana. Kyseessä on v. 1966 ilmestyneen teoksen toinen painos. Sen ISBN on 951-0-03805-9.