Olen lukenut kevyitä dekkareita tyyliin Remes ja Taavi Soininvaara. Kaipaisin nyt vähän syvällisempää luettavaa, mutta en jaksa ihan Dostojevskiin hypätä…

Kysytty

Olen lukenut kevyitä dekkareita tyyliin Remes ja Taavi Soininvaara. Kaipaisin nyt vähän syvällisempää luettavaa, mutta en jaksa ihan Dostojevskiin hypätä. Väkivallasta ja kovasta kurjuudestakaan en pidä, osa lukemistani dekkareista meni selvästi rajan yli ja jätin osan jopa kesken. Pidän filosofiasta ja maailman katsomisesta eri kulmista, samoin ihmisyys kiinnostaa minua. Toisaalta olen insinöörimäinen rationalisti.

Kurt Vonnegutin suomennetun tuotannon olen lukenut. Hemingway, Greene ja Irwing tuotannoista olen lukenut muutaman eivätkä ainakaan nyt jostain syystä kiinnosta kokeilla niitä lisää vaikka muuten ne voisivat ehkä olla sitä mitä haen.

Ideoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehdottaisin sinulle Haruki Murakamia, Ian McEwania ja Paul Austeria, science fictionia kirjoittavaa Alastair Reynoldsia, kotimaisista Kari Hotakaista, Turkka Hautalaa ja Petri Tammista, ja dekkaristeista vielä Arnaldur Indriðasonia.