Olen lapsena lukenut jostakin aapisesta opettavaisen liikennesadun/runon ketusta. Tuli mutka katsokaahan kettu mätkähtikin maahan. Siinä lojui Mikko kettu…

Kysytty

Olen lapsena lukenut jostakin aapisesta opettavaisen liikennesadun/runon ketusta.
Tuli mutka katsokaahan kettu mätkähtikin maahan. Siinä lojui Mikko kettu litteänä niin kuin lettu.
Mistä löytäisin koko runon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu opettavainen runo ketusta on Aale Tynnin Mikko kettu saa kyytiä. Se löytyy Tynnin kirjasta Kissa liukkaalla jäällä sekä muita satuja (Otava, 1954).