Olen kuullut Suomessa 1960-luvulla joululaulun, joka laulettiin "Greensleeves"-laulun nuotilla. Laulussa oli mm. seuraavat sanat ..."niin lapsena joulun sain…

Kysytty

Olen kuullut Suomessa 1960-luvulla joululaulun, joka laulettiin "Greensleeves"-laulun nuotilla. Laulussa oli mm. seuraavat sanat ..."niin lapsena joulun sain ja se säilyy mun mielessäin aina". En ole laulua sen jalkeen kuullut ja olen sitä usein kysellyt Suomessa käydessäni ystäviltäni, mutta kukaan ei tunnu sitä muistavan. Olisin todella kiitollinen, jos sen sanat ja tiedot tekijästä jostakin löytyisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi Greensleeves-versio löytyi kuin löytyikin. Suomenkieliset sanat ovat peräisin nimimerkin "Timjami" kynästä - oikealta nimeltään Sauvo Puhtila. Kappale löytyy mm. tenori Mauno Kuusiston CD-levyltä "Joulun tähtihetkiä" (Finlandia Records 2001, Warner Music Finland).