Olen kuullut joskus radiosta vanhan englanninkielisen kappaleen, joka on tehty Carmen-oopperan Habanera-aarian pohjalle. Sen esitti ehkä 40/50-luvun naisten…

Kysytty

Hei, olen kuullut joskus radiosta vanhan englanninkielisen kappaleen, joka on tehty Carmen-oopperan Habanera-aarian pohjalle. Sen esitti ehkä 40/50-luvun naisten jazzahtava lauluyhtye (stemma-laulua tyyliin Harmony sisters). Luulen, että yhtye oli amerikkalainen.

Etsin tätä kappaletta ja esittäjää eli löytyisikö teiltä tietoa tästä?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Englanninkielinen versio Bizet'n aariasta tunnetaan tavallisimmin nimellä Dat's love. Siitä on tehty lukuisia levytyksiä. Yksi tunnetuimmista on Carmen Jones -elokuvan soundtrack vuodelta 1954, jossa kappaleen tulkitsevat Dorothy Dandridge, Harry Belafonte, Joe Adams, Olga James ja Pearl Bailey. Aivan Harmony Sisters -tyylinen versio tämäkään ei ole, mutta löytämistäni ehkä eniten siihen suuntaan kallellaan oleva.

Dat's love