Olen kuullut, että tohtorinhattua pidetään päässä promootion lisäksi omien vanhempien hautajaisissa - onko näin?

Kysytty

Olen kuullut, että tohtorinhattua pidetään päässä promootion lisäksi omien vanhempien hautajaisissa - onko näin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eija Kämäräisen kirjassa Hyvä käytös, hyvät tavat kerrotaan, että tohtorinhatun käytöstä ei ole olemassa yhtä yhtenäistä etikettisääntöä. Esimerkiksi eri yliopistoilla on erilaisia käytäntöjä sen käytöstä promootiotilaisuuksissa. Kirjan mukaan tohtorinhattua voidaan käyttää myös muualla kuin akateemisissa tilaisuuksissa, esimerkiksi hautajaisissa.