Olen kuullut että sieltä saa lainata myös muita kuin kirjoja, mitä tarkalleen ottaen, mistä ne voi varata ja ja miten ne saa lainattua, käytännöt…

Kysytty

Hei , olen kuullut että sieltä saa lainata myös muita kuin kirjoja, mitä tarkalleen ottaen, mistä ne voi varata ja ja miten ne saa lainattua, käytännöt kiinnostaisivat? Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Voit varata Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta seuraavia esineitä: askelmittari, kantele, kaukoputki, kiikari, kitara (akustinen), kompassi, käsipainot, kävelysauvat, perhoshaavi, pohjaeläinhaavi, roskanpoimija, sateenvarjo, suurennuslasi, trangia ja ukulele. Voit varata soittamalla asiakaspalveluun (puh. 03 621 2612) tai kirjautumalla verkkokirjastoon osoitteessa Vanamokirjastot.fi. Klikkaa oikeasta yläkulmasta "Kirjaudu sisään" ja hae esineen nimellä se esille. Klikkaa sitten "Tee varaus" ja määrittele se kirjasto, mistä haluat esineen noutaa ja klikkaa vielä kerran "Tee varaus". Kirjasto ilmoittaa sinulle sitten kun voit noutaa varauksen. Varauksen ilmoitustapa on se, minkä olet määritellyt, kun olet hakenut kirjastokorttia.

Hämeenlinnan pääkirjastossa on lainattavana yhdeksi viikoksi, mutta ei varattavissa tai uusittavissa, aiemmin lueteltujen esineiden lisäksi museon vuosikortti, jolla pääsee Hämeenlinnan taidemuseoon ja kaupunginmuseon kohteisiin Museo Skogsteriin, Palanderin taloon ja Sibeliuksen syntymäkotiin.