Olen kuullut, että on lasten kirjoja, joissa käsitellään pikkusisaruksen kuolemaa. Miten löydän ne kirjastosta?

Kysytty

Hei! Olen kuullut, että on lasten kirjoja, joissa käsitellään pikkusisaruksen kuolemaa. Miten löydän ne kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lasten kirjoja, joissa käsitellään pikkusisaruksen kuolemaa: Eerikäinen, Marjo & Harri: Suru vieraana kodissamme. Omakustanne. 1995, leiki-ikäinen tyttö kertoo pikkuveljen kuolemasta ; Enehjelm, Cris: Enkelimuksu. Schildts. 1990, kuvakirja pikkuveljen kuolemasta, Vinje, Kari: Pekka ja kaksi käsinettä. Perussanoma. 2000, kirja leikki-ikäisen Pekan pikkusisaren kuolemasta. Mari Mörön lastenkirja Surunappi. Lasten Keskus 2009 käsittelee isoveljen kuolemaa ja Robberecht Thierryn kuvakirja Eeva kadonneiden siskojen maassa isosiskon kuolemaa, Lasten Keskus 2004. Päivi Heikkilä-Halttunen on julkaissut kirjan Minttu, Jason ja peikonhäntä. Lasten kuvakirjoja kipeistä aiheista. Avain. 2010. Voit hakea aiheeseen liittyviä kirjoja http://lastukirjastot.fi/ tarkennettu haku, asiasana: kuolema veljet, kuolema siskot tai kuolema sisarukset. Kohdasta Valitse lapset tai aikuiset voit kohdistaa haun lasten aineistoon.