Olen kuullut, että kirjastoilla olisi palvelu, jossa voi periaatteessa kysyä ihan mitä mieleen tulee. Onko näin? Yritin tutkia heikolla menestyksellä netistä…

Kysytty

Olen kuullut, että kirjastoilla olisi palvelu, jossa voi periaatteessa kysyä ihan mitä mieleen tulee. Onko näin?
Yritin tutkia heikolla menestyksellä netistä montako terapeuttia Suomessa on, siis ihmisiä, jotka tarjovat erimuotoista psykoterapiaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Kysy kirjastonhoitajalta" on kirjastojen tarjoama palvelu, jossa voi todellakin periaatteessa kysyä ihan mitä vain. Vastaamme parhaan kykymme mukaan. Pyrimme myös ohjaamaan kysyjää niille tiedon lähteille, joista vastauksia löytyy.

Suomen psykologiliiton nettisivuilla sanotaan, että "työikäisiä laillistettuja psykologeja on Suomessa kaikkiaan noin 5 400. Heistä parhaillaan psykologina tai psykoterapeutteina toimivia on noin
4 500. Joka vuosi valmistuu noin 200 uutta nuorta psykologia kuudesta eri yliopistosta."

Tarkempia kysymyksiä Suomen mielenterveyspalvelujen tarjonnasta kannattanee kysyä psykologiliitosta. Liiton internet-sivujen osoite on www.psyli.fi.

Muut yhteystiedot:
Suomen Psykologiliitto ry
Bulevardi 30 B 3, 00120 Helsinki
Puhelin 09-6122 9122, telefaksi 09-61229161
sähköposti: toimisto@psyli.fi

Suomen psykiatriyhdistyksen nettisivuilta löytynee myös mielenkiintoista tietoa: http://www.psy.fi/index2.html

Psykologiliitto julkaisee vuosittain luettelon psykologeista, jotka toimivat yksityisinä psykoterapeutteina. Kaikki luettelossa olevat ovat Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen rekisteröimiä psykoterapeutteja. Tämä psykoterapeuttiluettelo löytyy psykologiliiton nettisivuilta PDF-muodossa. Luettelo löytyy täältä: http://www.psyli.fi/tietoa_psykologeista/etsitko_psykologia

Psykologien asiantuntijaverkkoon pääsee samalta sivulta.

Psykoterapeuttiluettelon voi myös tilata painetussa muodossa Psykologiliiton toimistosta osoitteesta toimisto@psyli.fi. Luettelon hinta postikuluineen on 5 euroa.