Olen kuullut, että Kallion kirjastossa on jonain päivänä viikossa ilmaista lakineuvontaa? Pitääkö tämä paikkaansa ja koska sitä sitten on?

Kysytty

Hei! Olen kuullut, että Kallion kirjastossa on jonain päivänä viikossa ilmaista lakineuvontaa? Pitääkö tämä paikkaansa ja koska sitä sitten on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmainen asianajajapäivystys on Töölön kirjastossa.
Suomen asianajajaliitto ja Helsingin asianajajayhdistys antavat maksutonta neuvontaa maanantaisin, klo 17.00 - 19.30 kirjaston pohjakerroksessa. Asianajajia on paikalla tavallisesti kaksi. He ehtivät ottaa yhteensä vastaan noin 20 asiakasta.

Asianajaja antaa tietoa siitä, onko asiassa tarpeen hakea oikeudellista asiantuntija-apua tai ohjaa hänet oikean viranomaisen tai asiaan perehtyneen asianajajan puoleen.

Päivystyksessä ei voida laatia asiakirjoja eikä hoitaa laajempia toimeksiantoja. Päivystyspaikassa on mahdollisuus keskustella luottamuksellisesti. Vastaanotolle ei oteta ajanvarauksia.

Töölön kirjaston yhteystiedot näet sivulta http://www.lib.hel.fi/toolo/