Olen kurssilla tietoa yritystoiminnan tueksi/Kiravo projekti. Anne Hovinen Tikkurilan kirjastossa meneillä olevan kurssin yksi vetäjistä kehotti kysymään…

Kysytty

Olen kurssilla tietoa yritystoiminnan tueksi/Kiravo projekti. Anne Hovinen Tikkurilan kirjastossa meneillä olevan kurssin yksi vetäjistä kehotti kysymään.
Kysymykseni kuuluu:
mistä löydän globaalin tietokannan/-kantoja koskien
-yrityskontaktien löytymistä; jos joku maailmalla etsii yhteistyökumppania niin missä osoitteessa tuollaista tietokantaa ylläpidetään?
-entä verkkokauppa, mietiskelen verkkokaupan virittelyä oheistoiminnoksi, mistä löytyisi yhteyksiä, tietoa, artikkeleita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kansainvälisiä yrityskontakteja ja muutakin aiheeseen liittyvää hyödyllistä tietoa voit etsiä vaikkapa Helsingin seudun kauppakamarin sivuilta, osoitteesta www.helsinki.chamber.fi ja sieltä kohdasta Kansainvälistyminen -> Enterprise Europe Network -> Yrityskontakteja Business co-operation -tietokannasta.

Tietoa verkkokaupan perustamisesta puolestaan löytyy Tieke:n (Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus) sivuilta osoitteesta www.tieke.fi ja sieltä kohdasta Julkaisut -> Sähköisen kaupankäynnin aapinen. Oppaan voi ladata käyttöönsä pdf -muodossa.

Lisää osoitteita löydät www.kirjastot.fi -palvelun Linkkikirjastosta (Löytyy etusivulta alaotsikon "Tiedonhaku" alta), jos laitat hakusanaksi esimerkiksi luokan 69.3 (Markkinointi. Kauppa).